اطلاعات تماس

ایران - تهران

ما 24/7 در دسترس هستیم. اکنون تماس بگیرید. 09370940122 info@nersiweb.ir

بنابراین، چه روندهای UX و UI تا کنون در سال ۲۰۲۰ دیده ایم، و امسال به دنبال چه چیزهای بیشتری هستیم؟ کارشناسان ما هفت روند را برای تماشا انتخاب می کنند.

۱. انیمیشن ظریف

حرکت ظریف می‌تواند راه ساده‌ای برای بالا بردن یک صفحه وب خسته‌کننده باشد، و اخیراً ما آن را بیشتر و بیشتر در طرح‌هایی برای موضوعات معمولی خشک (به امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی یا خدمات منابع) می‌بینیم. البته، رسیدن به تعادل و اطمینان از عدم تسلط یا حواس پرتی بر روی صفحه، مهم است.

استفن کرونین، متخصص محتوای Envato برای وب‌سایت‌ها و مضامین می‌گوید: «در سال ۲۰۱۹ ممکن است از انیمیشن‌ها کمی بیش از حد استفاده شده باشد. امیدواریم در سال ۲۰۲۰ شاهد استفاده هوشمندانه‌تر از آن باشیم، با انیمیشن‌های ظریف‌تر برای پشتیبانی از تعامل کاربر و انیمیشن‌های واضح‌تر برای جلب توجه فقط به یک یا دو فراخوان برای اقدام.»

صفحه مشاوره شغلی SEEK انیمیشن ظریف را در عمل نشان می دهد – با استفاده از یک ایده ساده و ساده برای افزودن سرگرمی و پویایی به یک صفحه ناوبری غیر قابل پیش بینی.

با یک قالب HTML قابل تنظیم مانند Lums by Layerdrops که شامل صفحات فرود، صفحات داخلی، نوار لغزنده چرخ فلک و انیمیشن CSS3 می شود، می توانید شروع به آزمایش کنید که چه چیزی کار می کند.

۲. نئومورفیسم

در چند ماه اول سال ۲۰۲۰ به طرز چشمگیری وارد شده است و همچنان تبلیغات فراوانی دارد. اما نورمورفیسم چیست؟

اول، خود کلمه: بازی با «جدید» و «اسکیومورفیسم» است، دومی اصطلاحی است که در طراحی رابط کاربری برای توصیف عناصر طراحی که شبیه همتایان واقعی خود هستند – به عنوان مثال، رابط ماشین حساب کامپیوتر شما یا یک فلاپی دیسک استفاده می‌شود. برای نشان دادن “ذخیره”. این اپل بود که برای اولین بار در دوران سلطنت استیو جابز از طرح‌های اسکئومورفیک دفاع کرد، قبل از اینکه با ساده‌تر شدن نرم‌افزار موبایلی آن پس از سال ۲۰۱۳، از افول اسکئومورفیسم خبر داد.

«نومورفیسم بهترین طراحی مسطح و اسکئومورفیسم را ترکیب می کند. جیم مک‌کاولی در Creative Bloq می‌نویسد: «ما در مورد رابط‌های تمیز صحبت می‌کنیم، که از طریق استفاده هوشمندانه از برجسته‌ها و سایه‌ها، استحکام زیادی به آن داده می‌شود.

استفاده زیاد از سایه ملایم در این روند باعث می شود طراحی هم آینده نگر و هم واقع گرایانه باشد و حس جدیدی به رابط های آشنا می دهد. با این حال، چالش طراحانی که از این روند استقبال می کنند، در عملی بودن آن خواهد بود – همانطور که Uyen Vicky Vo در UX Collective می نویسد، نئومورفیسم و دسترسی ذاتاً با هم نیستند.

با ۲۶ عنصر موجود در کیت UI Neumorphic توسط cerpow یا رابط کاربری فوق‌العاده انعطاف‌پذیر Neumorphic برای خانه هوشمند توسط merkulove، که هر دو در Envato Elements موجود هستند، آزمایش کنید.

۳. تصاویر بزرگ

بزرگتر بهتر است و در سال ۲۰۲۰ بهتر می شود. در حالی که تصویرسازی همچنان در خط مقدم طراحی وب سایت است، جایی که از تصویرسازی استفاده نمی شود، این تصاویر هستند که به عنوان جذابیت اصلی نشان داده می شوند. و از آنها هوشمندانه استفاده می شود – چه به عنوان پس زمینه کامل و ظریف و چه به عنوان محورهای برجسته.

استفان می‌گوید: «در سال ۲۰۲۰، داشتن نوعی تصویر (یا ویدیوی پس‌زمینه) در وب‌سایت شما یک امر ضروری است، و هر چه بزرگ‌تر باشد بهتر است.

برای پس‌زمینه، طراحی مینیمال مانند الگوی آرام لانا را برای صفحات «به‌زودی» توسط Erilisdesign در نظر بگیرید. یا چیزی پویاتر را آزمایش کنید، مانند Rideo by codecarnival، یک الگوی تجارت الکترونیک دوچرخه سواری در کوهستان.

۴. شکستن قوانین طراحی

خبر خوب برای آنارشیست های میان ما: سال ۲۰۲۰ ممکن است زمانی باشد که قوانین را از پنجره بیرون بیاندازیم.

بیایید این شبکه را بشکنیم و با یک چیدمان نامتقارن برویم. بیایید از یک فونت وحشی استفاده کنیم که خوانا نیست. بیایید عناصر ترسیم شده با دست را لحاظ کنیم. بیایید برخی از عناصر را بر روی عناصر دیگر قرار دهیم و آنها را مبهم کنیم،” استفن پیشنهاد می کند (هرجا که تأثیر قابل توجهی بر قابلیت استفاده نداشته باشد).

این روند با گرایش های طراحی نوظهور مانند زیبایی شناسی هنر خیابانی و احیای سبک بروتالیست ضد طراحی (که در مواردی مانند قالب HTML بوت استرپ بروتالیست توسط mp-web در ThemeForest دیده می شود) ترکیب شده است.

Tahlia Giannopoulas، طراح تجربه کاربری Envato، می‌گوید: «من فکر می‌کنم این روند مهمی است، زیرا طراحی زیبا را به چالش می‌کشد و افراد را وادار می‌کند تا چیز جذابی بسازند که متعارف نیست.»

۵. فونت های متغیر

تایپوگرافیست ها از این نکته خوشحال خواهند شد: هرگز فونت مناسب در طراحی UX خود را دست کم نگیرید. فونت متغیر فایلی است که گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد – با گزینه‌هایی برای فاصله، وزن و عرض، به ظاهر متفاوتی دست می‌یابد و منجر به بهبود عملکرد و انتقال روان‌تر بین سبک‌ها می‌شود.

استفن پیش‌بینی می‌کند: «با بهبود پشتیبانی مرورگر، سال ۲۰۲۰ می‌تواند سالی باشد که فونت‌های متغیر ظاهر شوند و در تم‌ها و قالب‌ها رایج شوند.

مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید یا می خواهید ابتدا به اصول اولیه بازگردید؟ فونت‌های متغیر با جزئیات بیشتری با فونت‌های نمونه و دستورالعمل‌های گام به گام در مورد افزودن فونت‌های متغیر به صفحه وب، در این راهنمای نحوه توضیح داده شده‌اند.

۶. برندسازی و هدایت هنری در طراحی UX/UI

در نهایت، طراحان UI و UX در کنار هم قرار دادن عناصر مختلف – تصویر، متن، رنگ، تعامل – به عنوان یک طراحی منسجم برای از بین بردن فاصله بین صفحه نمایش و مشتری متخصص هستند. و به طور فزاینده‌ای، این مهارت‌ها لزوماً از سوی افرادی با پیشینه‌های فناوری نمی‌آیند.

در Google، جفرسون چنگ و امیلی بلنک، که برنامه تصاویر طراحی متریال را اجرا می‌کنند، اخیراً درباره رویکرد Google برای پیش بردن مرزهای UX معمولی صحبت کردند.

جفرسون می‌گوید: «ما واقعاً یک سبک یک‌اندازه برای همه Google تجویز نمی‌کنیم. او اشاره کرد که اغلب هنرمندان و طراحانی که قبلاً در زمینه فناوری کار نکرده اند، رویکرد منحصر به فرد و ارزشمندی دارند.

امیلی گفت: «برای یکی از دوی سرعت های طراحی خود به موزه والت دیزنی در سانفرانسیسکو رفتیم، و فکر کردم بسیار جذاب است که چگونه از طریق انواع عناصر بصری و سبک، همیشه می توان یک فیلم دیزنی را از یک فیلم انیمیشن دیگر تشخیص داد. خالی در همان مصاحبه.

پیام در اینجا کاملاً واضح است: وقتی صحبت از UX و UI به میان می‌آید، بسیار مهم است که منسجم، متمایز و در حال تکامل باشید.

یک پاسخ برای “روند طراحی خود را دنبال کنید، هر چیزی که شما را به نتیجه برساند.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به یک پروژه موفق نیاز دارید؟

همین حالا شروع کن

تماس با ما
  • right image
  • Left Image